GESTÃO PELA QUALIDADE: REFERENCIAL TEÓRICO
Keywords:
quality control, information unityAbstract
It analyses the management for quality searching for coherent solutions that matches the organization macro-objetives, with ali the hierarchicallevels embedded in the library/information unity.
Downloads
References
ASSOCIAÇÃO BRASILEIRA DE NORMAS TÉCNICAS, Rio de Janeiro. CB 25. Notas. In: Seminário Nacional - qualidade aspectos estratégicos e gerenciais das normas NBRlISO 9000. Campinas: ABNT, 1994.
ABNT. Associação Brasileira de Normas Técnicas. Gestão da qualidade e elementos do sistema da qualidade: diretrizes. NB 9004,1990.18 p.
. Gestão da qualidade e elementos do sistema da qualidade: diretrizes para serviços. NB9004-2, 1990.18 p.
BELLUZO, Regina Célia Batista &MACEDO, Neuza Dias. A gestão da qualidade em serviços de informação: contribuição para uma base teórica. Ci.lnf., Brasília, v.22, n.2, p. 124-132, maio/ago., 1993.
BROCKMAN,John R.Just anothermanagementfad?:the implication of TQM for library and information services. ASLlBProceeding, Londres, v.44, n.7/8, p. 283-288, Jul.lAug., 1992.
CARR, Stephen J. Strategic planning in libraries. Library Management, v.13, n.5, p. 4-17,1992.
CLAIR, Guy St. The future challenge: management and measurement. Special Libraries, New York, v.84, n. 3, p.151-154, Summer, 1993.
CLAYTON, Peter. Japanese management theory and library administration. The Joumal of Academic Librarianship, v.18, n.5, p. 298-301, 1992.
CROSBY, P. B. Qualidade falada a sério. São Paulo: Mc Graw-HiII do Brasil, 1990. 201 p.
DRAKE, Mirian A. TQM in research libraries. Special Library, v.84, n.3, p. 131-136, 1993.
FALCONI, Vicente. Controle de qualidade total: no estilo japonês. Belo Horizonte: Fundação Christiano Ottoni, 1992. 220 p.
GARCIA, Femando Coutinho. Qualidade total: a japoneização a Ia brasilis. R. Esc. Biblioteconomia UFMG, v.23, n.1, p. 43-55, jan.ljun., 1994.
HEWlETT, John. Ouality control in library information services. In:
SEMINÁRIO INTERNACIONAL SOBRE OS DESAFIOS DA ERA DA INFORMAÇÃO, 1994, São Paulo. Anais ...SãoPaulo: BIREME, 1994. p. 1-8.
JOHANNESEN,Carl Gustav. The useof quality control principies and methods in library and information science theory and practice. Libri, v.42, n.4, p. 283-295,1992.
JURAN, J. M. Juran planejando para a qualidade. São Paulo: Pioneira, 1990. 394 p.
LlNS, Bernardo F. E. Ferramentas básicas da qualidade. Cio Inf., v.22, n.2, p. 153-161, maio/ago., 1993.
lUZ, Graça Maria Simões. Parâmetros e indicadores de qualidade para a área de informação e Biblioteconomia. In: CONGRESSO BRASilEIRO DE BIBLlOTECONOMIA E DOCUMENTAÇÃO, 17. Belo Horizonte:AssociaçãodeBibliotecáriosde MinasGerais,
(Mesa Redonda).
MACHADO, lucília Regina de Souza. Controle da qualidade total. Sinpro Cultura, v.12, n.18, p. 11-14, maio, 1994.
McFADDEN, laurie. AT & T BeUlaboratories creates a quality to study technical reports. Special Li brary , p. 8-15, Winter, 1994.
NAWA, Geraldo Takeo. ISO / TC 176 e a revisão das normas série 9000. Controle da Qualidade, São Paulo, n.25, p. 1- 6,1994.
ANOTEonquality: the views of Deming,Juran, andCrosby. Harvard: Harvard Business School, 1990. Fotocópia.
PATRUCCIANI, Alberto & POGGIALI, Igino. la qualitá totale in biblioteca. Bolettino AIB, v.32, n.1, p. 7-20, mar., 1992.
PAULA, Rosália Paraíso Matta de. Aplicação da norma ISO 9000 no mercado da informação: uma chance de sucesso para a área de GDI. In: SEMINÁRIO SOBREAUTOMAÇÃO EM BIBLIOTECAS E CENTROS DE DOCUMENTAÇÃO, 5, 1994, S. José dos Campos. Anais... S. José dos Campos: UNIVAP/INPE, 1994. p.14-16.
RIGGS, Donald E.TOM: quality improvement in newclothes.College &Research Libraries, p. 481-483, nov., 1992.
SERViÇO de apoio à micro e pequenas empresas de São Paulo! Associação Brasileira de Normas Técnicas. Seminário regional: NBRlISO 9000visãotecnológicade incremento à competitividade. 1993, Campinas: SEBRAE!ABNT, 1993. (Anotações).
SEBRAElFolha de São Paulo. Qualidade total. 1994. 8v. TÁLAMO, Maria de Fátima M. Relatório final. In: CONGRESSO DE BIBLlOTECONOMIA. DOCUMENTAÇÃO E CIÊNCIA DA INFORMAÇÃO, 2,1992, São Paulo. Anais... São Paulo: Associação Paulista de Bibliotecários, 1992. p. 224-228.
WHITEHALL, Tom. Quality in library and information services: a review. Library Management, v.13, n.S, p. 23-35,1992.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2012 Transinformação
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.