EDUAÇÃO E TRABALHO: ALGUMAS REFLEXÕES
Keywords:
Education, Labor, Fordism, Post-fordism, Pedagogy of qualityAbstract
Relations between education and labor are discussed within the new pattem of capital accumulation; polarization between optimism and pessimism is solved within an ontological view of work.
Downloads
References
BRAVERMAN, H. Trabalho e capital monopolista. Rio de Janeiro: Zahar, 1977.
CARLZON, J. Entrevista à"Folha Management"; n. 3. Folha de São Paulo, 28/08/95.
CASTRO, NA Organização do trabalho, qualificação e controle na indústria moderna. In: Trabalho e Educação. Coletânea C. B. E. Campinas: Papirus/CEDES/ANDE/ANPED, 1992 (mimeo).
CASTRO, R. Pena. Tecnologia, trabalho e educação. ANPED, 15. Reunião anual, 1992 (mimeo).
CORIAT, B. Automação programável, novas formas e conceitos de produção. In: SCHIMITZ, H. e CARVALHO, R. Q. (orgs.). Automação, competitividade e trabalho: a experiência internacional. São Paulo: Hucitec, 1988.
DEMING, W. E. Qualidade: a revolução da administração. Rio de Janeiro: Marques/Saraiva, 1990.
HOBSBAWN, Eric. Era dos extremos: o breve século XX - 1914-1991. São Paulo: Companhia das Letras, 1995.
JURAN, J. M. Planejando para a qualidade. São Paulo:Pioneira,1990.
KOSIK, K. Dialética do concreto. Rio de Janeiro:Paz e Terra, 1976.
LE VEN, M. NEVES, M. Processode trabalho e classetrabalhadora. In: NEVES, M. Mudanças tecnológicas e organizacionais e os impactos sobre o trabalho e a qualificação profissional. Trabalho e Educação. Coletânea C. B. E. Campinas: Papirus/CEDES/ANDE/ANPED, 1992.
MASTROCINQUE,F. Folha de São Paulo, Caderno2,23/05/93, p.10.
PLANO Decenal de Educação para todos. Brasília: MEC, 1993.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2012 Transinformação
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.