Informationcounters: The emergent market

O MERCADO EMERGENTE

Authors

  • Márcia Pacheco
  • Solange Puntel Mostafa

Abstract

It describes information activities in turism, publicity, air mail, health security, civil building, accountancy, law offices and medical clinics. The following activities were identified: market research, client registration,
source generation, register, calculation, writting, arquives and marketing. A comparison with librarian services is implicit ..'Information counter' is the
methaphor to be applied on those information intensive services cited in this research.

Downloads

Download data is not yet available.

References

CARVALHO & PEROTA (1990) A evasão dos alunos do curso de Biblioteconomia da Universidade Federal do Espírito Santo. R. Bibliotecon. v. 19, n. 1, p. 78-93.

CIANCONI, R.B. (1991) Gerênciada informação: mudança nos perfis profissionais. CI, v. 20, n. 2, p. 204-208.

COSTA, J. 1..(1993) Marketing na informação. In: SILVEIRA, A; AMARAL, S. A. Marketing em unidades de informação; estudos brasileiros. Brasília, IBICT.

CURY (1990) Organização e métodos: perspectiva comportamental & abordagem contingencial. 5~ ed. rev. e amp. São Paulo, Atlas, p. 293-294.

DOSA, M. L. (1985) Education for new professional roles in the information society. Education for information. v. 3, p. 203-217.

FERRACIN, A. M. et allii (1994) Estudo comparado do mercado de trabalho do bibliotecário em João Pessoa. ANAIS ANCIB.

JACQUOIS-DELPIERRE (1994) Japão. FID/Educational andtraining seminar, p. 4-17.

MARTUCCI et allii (1990) Educaçãocontínua do bibliotecário... Rev. Esc. Bibliotec. UFMG. BH, v. 19, n. 1, p. 94-134.

MOSTAFA, S.P. (1983) O profissional de nível médio no Estado de São Paulo. Relatório técnico. 90p. PUCCAMP.

MOSTAFA,S.P. (1991) Pós-doutorado: uma experiência de leitura. Campinas, Puccamp, Transinfonnação, v. 3, n. 1/213,p. 15-41.

MOSTAFA,S. P. &BENTES, V. (1992) Disk-kibe, disk-pizza, disk-biblio: o disque-disque da sociedade de infonnações. 20p. mimeografado.

MOSTAFA,S.P. &PACHECO,M.(1995)O mercado emergente de informação. Ciência da Infonnação (prelo).

NASTRI&MARTUCCI(1990)Educação continuada do bibliotecário. Rev. Esc.Bibliotecon. UFMG,BH, v. 19, n. 1, p. 59-77.

PINHEIRO,A., FRANCO, E. R. C.: GRAÇA, M. C. a. (1987) O bibliotecário autônomo:uma nova perspectiva. Revista Bibliotecon. Brasília, v.15, n.1, p. 95-108

ROBREDO,J. &RAMOSE CORTE(1988)Aplicaçãodos resultados de um estudo Delphos ao Rev. Bibliotecon. Brasília, v. 16, n. 2, p. 157-177.

TARAPANOFF,K; SANTIAGO,S. H. L.; CORREA, D. A. (1988) Características e tendências do profissional da informação. Revista Bras. Bibliotecon. e Doc. São Paulo v. 21, n. 3/4, p. 60-84.

TARAPANOFF(1989) O profissional da infonnação em áreas de ciência e tecnologia. Ciência da Informação, v. 18, n. 12, p.103-119.

Published

1994-11-25

How to Cite

Pacheco, M., & Mostafa, S. P. (1994). Informationcounters: The emergent market: O MERCADO EMERGENTE. Transinformação, 6(1/2/3). Retrieved from https://puccampinas.emnuvens.com.br/transinfo/article/view/1642

Issue

Section

ARTIGOS