University extension and teaching: an analysis of pupils and teachers experiences from 1st and 2nd levels

ANÁLISE DE UMA VIVÊNCIA DO PRISMA DE ALUNOS E PROFISSIONAIS DE 1º E 2º GRAU

Authors

  • Silvelene Pegoraro Lamon

Abstract

The University must think and rethink its integration with 1st and 2nd levels teaching in the same way it thinks itself. Between action perspectives and ocurred attitudes from this supposition avised the Coordenadoria de Divulgação Científica e Cultural (COCC), wich acts on 1st and 2nd levels teaching. It is fundamentally important to know students and teaching professional's perceptions about this. The research was realized with students, teachers, principal and librarian from a Public 1st and 2nd levels School, at São Carlos (N =125). Between the students, studying and researching predominate just when teacher's request. The Public Libraryis the biggest aid Instituition for a bibliographic research, followed by COCC, where comes to the librarians help. Encyclopaedia and books are the most used materiais. From ali COCC activities, "excursions and visits" are more frequent. There is integration needs between activities and libray. Library has a good concept between students and technique staff, although it is insufficiently known and used. To make better CDCC actuation, particularly its Library, several suggestions were made.

Downloads

Download data is not yet available.

References

AGUIAR, F. Pelo futuro do futuro: a universidade e o ensino de 1º: e 2º: graus.IN: II FASE DO FORUM SOBRE A LICENCIATURA E A 1!1.JORNADA PELA VALORIZAÇÃO DO ENSINO PÚBLICO, 1991, São Paulo. Anais São Paulo: USP, 1991. p. 26-27

CARVALHO, A. C. M. D. de É hora de estudar. Nova Escola, São Paulo, v. 2, n. 17, p. 41, novo 1987.

CELANI, M.A. A. A educação continuada do professor. Ciência e Cultura, S. Paulo, V. 40, n. 2, p.158-163, fev.1988.

DUARTE, E. N. Caracterização e expectativas de usuários da biblioteca "Juarez da Gama Batista", J. Pessoa-PB. João Pessoa,1984.Dissertação (Mestrado em Biblioteconomia)-Universidade Federal da Paraiba, 1984.

LEME, R. T. S. Comunicação e expressão nas bibliotecas infanto-juvenis: ação e perspectivas de bibliotecários. Campinas, 1988. Dissertação (Mestrado em Biblioteconomia)-Pontifícia Universidade Católica de Campinas, 1988.

ORMASTRONI, M. J. S. A importância do auxilio de uma Universidade na realização de programas extra-escolares de ciências. [s.d:s.It.]. (Monografia não publicada)

PEDRA, N. M. de S. & SAUNER, N. F. de M. A integração dos diferentes graus de ensino: uma possibilidade. Educar, Curitiba, v. 4, n. 2, p.155-175,jul./dez. 1985.

PILETTI, N. A USP e a formação de professores. IN: 11FASE DO FORUM DA LICENCIATURA E A 1ª JORNADA PELA VALORIZAÇÃO DO ENSINODO ENSINO PUBLICO, 1991. São Paulo. Anais... São Paulo, USP, 1991

Published

1994-11-25

How to Cite

Lamon, S. P. (1994). University extension and teaching: an analysis of pupils and teachers experiences from 1st and 2nd levels: ANÁLISE DE UMA VIVÊNCIA DO PRISMA DE ALUNOS E PROFISSIONAIS DE 1º E 2º GRAU. Transinformação, 6(1/2/3). Retrieved from https://puccampinas.emnuvens.com.br/transinfo/article/view/1643

Issue

Section

ARTIGOS