Formation and work: a evoluation study

Authors

  • Rosemeire Marino Nastri

Keywords:

institutional evaluation, professionaJ formation, curriculum

Abstract

Re/evant aspects concerníng the educatíonal polítícs of the Escola de Bíblíoteconomía e Documentação de São Carlos (EBDSC)have been collected in order to evaluate the adjustment of the School courses to the
work market requirements. According to the data fromEBDSCand Conselho
questíonaires applied to the School alumní-graduate from 1960 to 1985 - ít has been found out that, ín the majoríty. the professíonals were women, marríed, and ín tull maturíty. They believed havíng the necessary skílls for a good professíonal perfomance, and emphasízed the ímportance of professíonalizing - subject concents. They apprecíated the school as a whole, as well as the facultyand the subjects. They crítícízed conceptual aspects and aspects of the currículum. The main suggestíon was related to the content of the subjects. On the whole. the evaluatíonof the School has been positive.

Downloads

Download data is not yet available.

References

BASSO, Itacy Salgado. Engenheiro de materiais: educação e trabalho. São Carlos, 1985. Diss. (Mestrado) Universidade Federal de São Carlos.

CARVALHO José J. C. de. Universidade em debate. João Pessoa, Grafset, 1988.

CARVALHO, Maria Martha de. A graduação em biblioteconomia: perspectiva face ao novo currículo mínimo. Revista Brasileira de Biblioteconomia e Documentação, 18 (1/2):20-26, 1985

CONSELHO REGIONALDE BIBLlOTECONOMIA-88 REGIÃO. Regimento Interno do Conselho Regional de Biblioteconomia -8-Região. São Paulo, 1979.

FISHER. Ronald A. & YATES, Frank. Tabelas estatísticas: para pesquisa em biologia. medicina e agricultura trad de Salvador Licco Haim. São Paulo. Polígono: Ed da USP 1971.

FUNDAÇÃO EDUCACIONAL SÃO CARLOS. Escola de Biblioteconomia e Documentação de São Carfos. Regimento. São Carlos. 1984.

GRANJA. Elza Corrêa. O estágio na formação profissional do bibliotecário. Revista Brasileira de Biblioteconomia e Documentação. 18 (1/2): 27-32, 1985.

JULIATO, Clemente I. Avaliação do desempenho das instituições universitárias. Dois Pontos, 38: 14-17, out. 1987.

KNYCHALA, Catarina Helena. O laboratório no ensino da biblioteconomia: coerência entre teoria e prática. Revista de Biblioteconomia de Brasflia,9 (1): 42-57,1981.

MENEZES NETO, Paulo Elpideo de. Pronunciamento do Senhor Secretário da SESu no 11I Seminário sobre Universidade Multi-Campi: avaliação institucional. Dois Pontos, 35 (supl.), maio/jun. 1987.

RAVICHANDRA RAO. I. K Métodos quantitativos em biblioteconomia e ciência da Informação. Trad. de Daniel F. Sullivan, Dulce M. Baptista, Eva Hahamovia e Inácia R. S. Cunha. Brasma, ABDF; Washington, DEA, 1986.

SCHWARTZMANN, Simon. Avaliação do ensino superior: da consciência da necessidade à prática; funções e metodologias. Dois Pontos,37: 7-12,1987.

SPERB, Dalila C. Problemas gerais de currículo. 2.ed. Porto Alegre, Globo,1975.

TARGINO, Maria das Graças. A universidade brasileira no momento atual. Revista da Escola de Biblioteconomia da UFMG, 11 (2)' 237-255, 1982

TRALDI. Lady Una. Currículo: conceituação e implicações, metodologia de avaliação, teoria e prática, formas de organização, supervisão. 2.ed. São Paulo, Atlas, 1984. 343p.

TUBINO, Manoel J. G. Reflexões sobre a reforma universitária dos anos 60. In _ _ _ _ _ _ _ . org. A universidade ontem e hoje. São Paulo. IBRASA, 1984 P 136-149.

WITTER, Geraldina Porto, coord. Desenho Industrial: uma perspectiva educacional São Paulo. Arquivo do Estado. Brasília CNPqJ Coordenação Editorial. 1985.

Published

1992-11-25

How to Cite

Nastri, R. M. (1992). Formation and work: a evoluation study. Transinformação, 4(1/2/3). Retrieved from https://puccampinas.emnuvens.com.br/transinfo/article/view/1656

Issue

Section

ARTIGOS