Education objectives in discipline of the master course in science Iybrary

Authors

  • Sonia S. Costa Martins
  • Silvia Ap. X. de Camargo Picelli
  • Solange Puntel Mostafa

Keywords:

Discipline Plans, Graduation, Evaluation

Abstract

The object of this work has been lhe 95 discipline plans of the post graduation course (masters) on PUCCAMP, analysed under the sense of its orientation to lhe levl of teacher-student, sbject non-defined as to the Taxionomy of Bloom. The results acomplished showed that the objectives proposed in function of students were predominant as much as lhe cognitive obJetives

Downloads

Download data is not yet available.

References

BLOOM, B.S.et alii. (1972) Taxionomia de objetivos educacionais. Trad. do Inglês por JA Cunha. Porto Alegre, Globo/UFSGS.

KRATHWORHEL, D.R.et alii (1981) Apud KELLY, Albert Victor. O currículo, teoria e prática. S. Paulo, Harper & Row do Brasil.

MATOS, Francisco Gomes de. (1985) Avaliação interdisciplinar de livros didáticos: um apelo. Ciência e cultura, 37(7): 1147-49, jul.

SUCUPIRA, Newton (1987) Amplitude e limites da autonomia universitária. In: CONSELHO DE REITORES DAS UNIVERSIDADES BRASILERAS. Estudos e Debates, 3., 2.ed. Brasília.

TYLER, Rlph W. (1949) Princípios básicos de currículo e en8ln. 10 ed. Rio de Janeiro, Globo.

WlTTER, Geraldina P., coord. e colab. (1985) Objetivos do ensino. In: Desenho Industrial; uma perspectiva educacional. S. Paulo, Arquivo do Estado de São Paulo; Brasília,CNPq.

Published

1989-11-25

How to Cite

Martins, S. S. C., Picelli, S. A. X. de C., & Mostafa, S. P. (1989). Education objectives in discipline of the master course in science Iybrary . Transinformação, 1(3). Retrieved from https://puccampinas.emnuvens.com.br/transinfo/article/view/1687

Issue

Section

ARTIGOS