Representations of joint economic ventures on the Internet

Authors

  • Reuber da Silva FONSECA
  • Lucília Regina de Souza MACHADO

Keywords:

Self-management, Cooperatives, Digital culture, Economy, Internet

Abstract

The theme of this article is positioned between the new questions being posed by the virtual universe, particularly on account of the growing migration of communication and educational processes to the Internet and its power to form new institutional spaces and new social subjectivities. Its core objective was to understand and analyze representations of joint economic ventures, based in Belo Horizonte (Minas Gerais), on the Internet. Given the nature of the subject, it was necessary to benefit from quantitative and qualitative methodological approaches. The data collection instrument used for this study was a questionnaire. It was concluded from the study sample, which was purpose-specific and covered twelve ventures, that they seem to have positive judgments concerning digital inclusion, but are not totally without concern and doubts about the power and pervasiveness of this technology to society. 

Downloads

Download data is not yet available.

References

ABRANTES, J.C. (Coord). Os jovens e a internet: representação, utilização, apropriação. Coimbra: Faculdade de Letras da Universidade de Coimbra, 2002. Disponível em: <http://www.bocc.ubi.pt/pag/abrantes-jose-carlos-jovens-Internet.

html>. Acesso em: 5 jul. 2009.

ANDRADE, M.E.A. A informação e o campo das micro e pequenas indústrias da moda em Minas Gerais: a entrada no campo da indústria da moda. Perspectivas em Ciência da Informação, v.7, n.1, p.39-48, 2002.

ASSOCIAÇÃO BRASILEIRA DA INDÚSTRIA TÊXTIL E DE CONFECÇÃO. Apresenta dados gerais do setor têxtil. Disponível em: <http://www.cedro.ind.br/br/downloads/investidores/ABIT2008.pdf>. Acesso em: 22 dez. 2009.

ASSOCIAÇÃO BRASILEIRA DE VESTUÁRIO. Estrutura da cadeia produtiva têxtil. 2002. Disponível em: <http://www.abravest.org.br>. Acesso em: 22 dez. 2009.

HOW social engagement is changing. Ontario: PostRank, 2010. Available from: <http://www.postrank.com/blog>. Cited: 6 Apr. 2010.

INSTITUTO DE ESTUDOS E MARKETING INDUSTRIAL. Relatório setorial da indústria têxtil brasileira, v. 8, n. 8, 2008.

LANZARINI, J. Vendas pela internet ajudam a alavancar economia solidária no país. Jornal do Brasil, 31 mar. 2003. Disponível em: <http://www.fbes.org.br/boletins/3.htm>. Acesso em: 20 mar. 2007.

MOCHIUTE, T. Conteúdo didático que aproveita potencial da Internet facilita acesso ao conhecimento. 2009. Disponível em: <http://aprendiz.uol.com.br/content/brogodoloc.mmp>. Acesso em: 25 mar. 2009.

Published

2011-11-25

How to Cite

da Silva FONSECA, R. ., & de Souza MACHADO, L. R. . (2011). Representations of joint economic ventures on the Internet. Transinformação, 23(3). Retrieved from https://puccampinas.emnuvens.com.br/transinfo/article/view/6188

Issue

Section

ARTIGOS